


Jag var på ambassaden för några dagar sen (Och de kollade inte ens hälften av alla papper som de skulle kolla, även kontoutdraget och bevis på att man har betalat avgiften...) och beviset på att du har betalat visumavgiften är en kod som du får som kvitto när du betalar, det står att man ska spara den när man betalar och jag är ganska säker på att man kan hitta den om man går in på sin sida där man bokar m.m. Jag hoppas att jag var till någon hjälp :)
När du har betalat avgiften får du en kod som du kan skriva ut så du har den :) har du redan betalat kan du gå in på betalsidan igen så finns den där :)
Betalningsbekräftelsen kommer med automatiskt på ett av de pappren som du ska ha med dig, minns inte exakt vilket det var men har för mig att det var SEIVS-kvittot. Är bara att dubbelkolla när du skriver ut det. Ett av dokumenten kommer skriva ut flera sidor och där kan du kolla så att betalningsinformationen står med.
Hej! Det var inga svårigheter för min del med visumavgiften när jag sökte studentvisum (J-1). Hittar inte vart jag läste det eftersom det var ett år sedan jag gjorde det nu, men jag var i alla fall tvungen att göra betalningen på plats hos min bank. Med andra ord gick jag till min bank med kontonumret och det som behövs för att betala visumavgiften och bad dem betala. Se till att du får ett kvitto av dem med stämpel och underskrift av bankpersonalen dock! För min del var det tydligen jätteviktigt att det sistnämnda fanns med på kvittot, men kan som sagt inte hitta vart jag fick den infon ifrån nu.
Hoppas svaret hjälper! :)
Längst ner står det om visumbetalning i den här filen:
http://photos.state.gov/libraries/sweden/48723/niv/Visuminformation.pdf

https://cgifederal.secure.force.com/?language=English&country=Sweden
Här är sidan som du ska logga in på :)
Visumkvittot får du på mailen, det står att MRV Fee Receipt Activated och så står det ett långt nummer samt att du nu kan boka en tid hos ambassaden. :)
Det låter konstigt att du inte fått något annat, jag försökte gå in på min sida där jag betala men jag hittade inget så jag ringde Cultural Care som vi båda åker med. Rekommenderar dig att ringa CC och fråga :)

När jag lämna in mina papper på ambassaden titta hon inte ens på kontoutdrag & bevis på betalningen. Tror det är för att när det nya bokningssystemet kom så måste du ha betalat avgiften och din kod registrerats för att du ens ska kunna boka en tid och komma in. Men det är nog bättre att ha med alla papper än att det skulle fattas något ifall de skulle vilja kolla det :)